قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خط ریلی خواف -هرات افتتاح شد | جابجایی ۶ میلیون تن کالا بین ایران و افغانستان از طریق راه آهن + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۳۷۷۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
خط ریلی خواف -هرات افتتاح شد | جابجایی ۶ میلیون تن کالا بین ایران و افغانستان از طریق راه آهن + فیلم
استاندار خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف-هرات با ظرفیت جابجایی ۶میلیون تن کالا میان دو کشور ایران و افغانستان راه اندازی شد.

یعقوبعلی نظری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص افتتاح مسیر ریلی ایران از خواف تا "روزنک" ولایت هرات کشور افغانستان که عصر امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ صورت گرفت، اظهار کرد: سفر ما به هرات با همراهی مسئولان افغانستانی و در ارتباط با راه اندازی مسیر ریلی خواف-هرات انجام گرفت که در کنار آن توافق نامه‌هایی که با والی هرات در این حوزه داشتیم مورد بازنگری قرار گرفت.

نظری با ذکر این مطلب که ظرفیت خوب و گسترده‌ای جهت صادرات از خراسان رضوی به افغانستان وجود دارد، اظهار کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان قوی، کارآمد و باتجربه‌ای در استان داریم که می‌توانند نیازمندی‌های کشور‌های همسایه افعانستان را تامین و از این زیرساخت جهت صادرات استفاده کنند.

وی ادامه داد: لذا ما همه اقلامی که در استان تولید می‌شود و منع صادراتی ندارد و مورد نیاز کشور افغانستان است را می‌توانیم در برنامه صادراتی خود قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص راه اندازی خط ریلی خواف-هرات که امروز افتتاح شد گفت: عملیات اجرایی این خط ریلی که سال ۹۹ کار خود را آغاز کرد به دلیل مشکلات و تحولات داخلی افغانستان قطع شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و درخواست کشور افغانستان، مجدد عملیات آن در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: ما امروز اولین قطار با محموله باری را شاهد بودیم که وارد ایستگاه روزنک شد و به عنوان شروع عملیات ریلی جهت صادرات و ترانزیت کلید خورد.

نظری در خصوص کاربری قطار این خط ریلی گفت: در مرحله اول حمل محصولات ترانزیتی توسط قطار‌های باری در دستور کار قراردارد، اما بنا به نیاز در آینده قطار مسافری نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد که مسئولان مربوطه در این رابطه در حال رایزنی هستند که به محض تایید آن، اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می‌کند.

استاندار ظرفیت‌های این خط ریلی را برشمرد و بیان کرد: خط ریلی خواف-هرات، ترانزیت بین کشور افغانستان و آب‌های آزاد را از طریق ایران سرعت می‌بخشد. همچنین دسترسی افغانستان را به ترکیه از طریق راه آهن غرب و کشور‌های غربی برقرار می‌کند.

نظری ادامه داد: با توجه به برنامه‌های تکمیلی که با کشور افغانستان داریم امیدواریم جهش خوبی در زمینه ترانزیت ریلی از طریق افغانستان به کشور چین و آسیای مرکزی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->